Lene Bjerregaard Bergen Demensaksjonen

Morfar/farfar

Vår kjære morfar/farfar Svein Bjerregaard fyller 80 år 11 juni. Han er rammet av Alzheimer og de siste årene har vi i familien gradvis mistet mer og mer av en ektemann, pappa, morfar, farfar og oldefar. Han er kommet så langt i demensutviklingen at han er avhengig av hjelp 24 timer i døgnet og har de siste årene bodd på sykehjem. Han lyser opp når vi besøker han, men det er ikke lenger så lett å vite om han helt kjenner oss igjen. Språket er blitt vanskelig, så de gode samtalene er helt borte. Det gjør vondt i hjerte å se hvordan denne sykdommen gradvis tar fra oss det fantastiske mennesket som vi er så glad. 11 juni skal vi feire jubilanten. Selv om han ikke forstår oppstyret, så ser vi frem til en fin dag sammen. I anledning 80 års dagen ønsker vi barnebarn å gi donasjon til forskning på demens og vi starter i den forbindelse også en innsamlingsaksjon. Håper mange vil bli med å gi et bidrag til denne viktige forskningen. På forhånd tusen takk. Hilsen barnebarn

09.06.2017 30.06.2017

Lene Bjerregaard