Wiktoria Lazarczyk Kongsvinger Innsats for andre

IKKE GLEM DE SOM GLEMMER ❤️

Hei! Vi kommer fra Kongsvinger Ungdomsskole og har valgfaget innsats for andre. Vi vil gjerne hjelpe folk med demens og samle inn penger til denne sykdommen fordi det ikke finnes en medisin til dette. Vi må derfor samle inn for å kunne forske på denne sykdommen. Derfor vil vi at akkurat DU skal hjelpe oss. Mennesker med demens trenger din og vår hjelp. Husk, hver eneste krone teller. Gjør noe for andre og bidra du også! Det er veldig viktig at vi holder sammen nå under denne situasjonen. Mange føler seg alene og de på sykehjem også. Det er nemlig dit mange med demens kommer. De får lite besøk og føler seg kanskje alene. Det er mange mennesker som kan få demens i framtiden. Alle kan få det med ingen unntak. Både du og jeg kan få det. Vær så snill og hjelp oss og bidra med hvertfall litt. Det er nå demens uke og denne innsamlingen varer ut uka. For å knekke demenskodene, trengs det forskning! Over 77 000 mennesker har demens i Norge. Antallet vil dobles i løpet av de neste tiårene, dersom vi ikke lykkes i å finne behandling. Tenk om det fantes en medisin mot demens. Tenk om de mer enn 77 000 menneskene i Norge med den dødelige sykdommen kunne hatt et håp om å bli friske. Sånn er det ikke i dag. Dessverre. Men det forskes for å kunne knekke demenskoden. Hva skjer i hjernen? Hvem får demens? Hvorfor? Hvordan? Hva kan gjøres for å forebygge demens? For å stoppe demens? Spørsmålene er mange. Svarene har vi ikke. Derfor må det forskes mer. Og mens vi venter på en kur, må vi våge å snakke om demens. Ingen skal måtte skamme seg over å ha fått en demensdiagnose. 21.september er den internasjonale Alzheimerdagen, der hele verden har fokus på demens. Derfor samler vi inn penger denne uken. Sammen mot demens ❤️

22.09.2020 27.09.2020

Wiktoria Lazarczyk